About Me

My photo
Gemas, Negeri Sembilan, Malaysia
Assalamualaikum w.b.t.. kaifa haluk ya akhi wa ukhti??? bikhoir??? ALHAMDULILLAH... AHLAN WA SAHLAN pada semua yang hadir.. moga apa yang dipapar dan ditulis memberi manfaat kepada diri ini dan anda bersama...InsyaAllah Merujuk kepada kata-kata Sheikh al-Habib Umar bin Hafiz :- "''manusia akan MATI bila-bila masa...tetapi TULISAN boleh kekal selama-lamanya...maka tulislah PERKATAAN yang menyebabkan kita GEMBIRA di akhirat kelak..."

KAWAN-KAWAN YG BAEK..

Telekomunikasi & Rangkaian

Sunday 13 March 2011

Hemoglobin C3032 H4316 O780 N780 S8 Fe4 ( O '+ve' )

Nmpak tajuk di atas......Hemoglobin C3032 H4316 O780 N780 S8 Fe4 ( O '+ve' )..ha, tu la jenis darah ak.huhu...actually kat dalam dunia ni spesies darah mcm ni la yang paling ramai...darah universal donor....huhu...nak kate kre ktorang ni group orang yang pemurah kot...hehe....

Sbnrnye sbab aku tulis entry kali ni bukan ape....juz nak melepas kan geram la jgk...sebabny, semalam kat kolej aku ni ad wat program derma darah..aku dengan niat tulus dan ikhls la nak mendermakan darah ni...sekali time nk derma 2, orang hospital 2 ley cakap borang nak drma da abez...lau xde borang xley derma dik...Oit brader, yg nk derma darah 2 bkn borang, tp ati yang tulus ikhlas ni taw....haishhh...last2 xjd derma...


Yang ak geram nye bkan ape, bdak2 pompuan kat kolej ak la...da taw bdn awak 2 xbape nak beso, jangn la nk sebok2 derma darah.....gune sendiri darah 2 cukup la...dsebabkan kamu2 semua la borang da abez, aku n geng aku yg bersmngat bangon pagi smlam demi nak derma darah pon xpat nk mnderma...haishhhhh...apela...last2 korang xdpat derma gk kn....ha, sape yg rugi???
orang osptal 2 la yg rugi...coz xdapat amek darah aku yg sehat ni,,,



Baru ingat smlam aku nk cbe tgk yang fobia aku tgk darah ak sendri ad g ke x....sbnrny, dua taon lepas pnah derma darah...alah, derma darah xdela saket...wat pe nk takot...tp lepas je ak derma darah tym 2, tym aku tgk darah ak, tros cam nak pitam...bak kate mak ak, ak mmg xley jadi doktor la...2 sebab ak lari dari kelas  bio tym form 4...huhu...dan semalam, nmpak ny telah membuktikan yang ak semmgny fobia ngn darah,,,,hahah...coz tgk orang ny darah pon aku nak pengsan....haishhh.ape la aku ni...mgam darah, sure kalah ak....ADE SAPE2 TAW X CMNE NK ILANG KAN FOBIA NGAN DARAH???? tlg share ea ngan ak.....huhu

P/s : Entri kali ni mmg mngarut ak rase...haha...tapi entri ak smueny mmg smuenye mngarot,,,SO WHAT??? yang penting aku epy....huhu...





-LIKE dan COMMENT-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...