About Me

My photo
Gemas, Negeri Sembilan, Malaysia
Assalamualaikum w.b.t.. kaifa haluk ya akhi wa ukhti??? bikhoir??? ALHAMDULILLAH... AHLAN WA SAHLAN pada semua yang hadir.. moga apa yang dipapar dan ditulis memberi manfaat kepada diri ini dan anda bersama...InsyaAllah Merujuk kepada kata-kata Sheikh al-Habib Umar bin Hafiz :- "''manusia akan MATI bila-bila masa...tetapi TULISAN boleh kekal selama-lamanya...maka tulislah PERKATAAN yang menyebabkan kita GEMBIRA di akhirat kelak..."

KAWAN-KAWAN YG BAEK..

Telekomunikasi & Rangkaian

Wednesday 8 June 2011

UPSR menuju Ijazah Sarjana Muda....( Part I)

Assalam..

Salam aloha untuk kalian semua ea..ALOHA?? aik, macam hawai je dah.. haha.. latakkan perkara itu.. wow, nampaknya hari ni mungkin dua entry yg akan ku updatekan.. kurang dari 6 jam yg lepas tadi satu.. now, masuk yang kedua.. niat asal nak buat entri ni sebenarnya dah lama dah.. yup, sangat lama.. niat ni dah ada sejak mula2 aku buat blog ni.. tapi banyak benda yg menghalang.. now, di malam rabu yang indah nun mengindahkan ni dah termaktub dan ter tulis qada' & qadar la aku untuk menulis entri ni.. hm, mungkin sebab dorongan hati yang mungkin agak rindu kepada kenangan semasa dibangku sekolah dulu agaknya.. ok, memang aku mengaku yang aku sangat merindukan zaman persekolahan dulu.. hm, dari tadika hingga di sekolah menengah.. dari zaman memakai seluar di atas paras pusat hingga seluar hampir terlondeh. dari zaman innocence yang SUCI hingga dah tahap menggatal+miang pergi mengurat anak dara orang.. dari hanya tau hafal sifir 12 hingga hampir mampu menjawab soalan TRIGONOMETRI ala2 A-level.. hm, hampir je la..lau buat pon belom tentu betol..89% pelung untuk salah.. dan dari berpakaian baju saiz XS now sekarang bersaiz XXL..huhu

Ok, permulaan cerita ni ialah sesi persekolahan di TADIKA..yup, TAMAN DIDIKAN KANAK2 nama penuh ea.. hm, kenapa TADIKA bukan Pra-Sekolah ye??? mudah je nak jawab.. sebab ea tadika tu kat depan mata je.. one way nak ke rumah aku..hm, ok ape TADIKA..sekolah swasta tu..huhu.. SWASTA la sangat.. hm, kat TADIKA mungkin tak banyak benda yang berlaku.. agak2 aku jela..yela, saat di usia 5-6 tahun otak aku ni tak mampu nak digest banyak benda.. mungkin sebab aku dulu tak suka minum susu kot..haha.. plik kan??? tapi lau sekarang ni la, toksah dipelawa.. memang aku sebat je susu depan mata aku.. ok2, macam menyimpang jauh je ni..hm, satu benda je yg aku paling ingat sekarang ni kenangan kat TADIKA.. hm, iaitu cikgu aku.. nama dia Cikgu Zaharah.. huh, cikgu ni da lam kot..dari zaman abang along aku sampai la zaman sekarang.. dia still mengajar kat TADIKA tu..hm, tu je kot nak citer pasal TADIKA..

Now we proceed ke era PRIMARY school ye..hehe.. hm, pendidikan yg radical aku bermula di SK Palong 9.. hm, zaman ni mula belajar kenal orang..yela, masa tu tengok yg sekolah ni ramai nye manusia.. maklum la budak baru abes tadika.. dulu kelas ada bspe belas orang je..sekarang dah dekat berpuluh.. hm, bagi aku zaman sekolah rendah ni mungkin tak banyak lagi cabaran yg ada..yela, mungkin terlalu mudah.. mane taknye.. zaman tu aku ni among top3 la lau exam..heh..bukan nak berlagak tapi mungkin sebab tak de competitor or senang cakap budak2 lain lambat panas la.. hm, disebabkan rasa yg macam tu.. padah menimpa masa UPSR la..result down..haha..just dapat 3A 2B je masa tu.. padahal budak2 lain ha, amek ko..5A n 4A..masa tu nak menyesal pon tak guna.. ok, ni memori yang aku leh share masa aku ada di sekolah kebangsaan..
Darjah 5 Ihsan
Ok, now lupakan kisah sekolah rendah yg menyedihkan tu.. hm, pengajian aku diteruskan ke tingkatan 1..hm, sekolah??? ye, hanya bersekolah di SMKPSe.. (SEKOLAH MENENGAH KEBANSAAN PALONG 11). ow, sekolah ni totally banyak meninggalkan kesan dan sejarah yang memahat dalam ruang memori dikepala aku ni.. Dari tingkatan1-3 aku dok kelas IBNU SINA atau nama komersial yg sekarang ni Excellent.. hm, excellant ke tidak??? haha..opcoz la excellent.. kan ada aku, so kompom2 la excellent..huhu..buat pengetahuan korang kelas aku ni kene amek BAHASA ARAB masa PMR..Sekali kene amek arab la..so, terpaksa la terkial2 untuk belajar arab.. aku akui yg bahasa arab tu menarik.. menarik tak bermakna senang ye.. KEYWORD belaja arab aku rasa kene minat..yup, ape2 keje pon kene ada minat baru la menjadikn!! hm, Alhamdulillah la masa PMR tu result aku agak cemerlang.. 7A 1B 1C..yup, bukan 6A seperti mana yg ditulis di slip keputusan..yang nyata pada sijil PMR 7A.. huhu.. bahasa arab juz cukup makan dengan gred C.. dan yg paling rase geram sej aku yg B..ingat BI.. ok, tutup citer PMR.. ni pic masa form 3..haha.. nampak matang x???

Hijau itu Warna Kami (3 Excellent)
Ok, kisah PMR da tutup..sambung SPM.. haha, seram siot..huhu.. taknak citer banyak..just nak describe Ahli2 kelas aku iaitu kelas 4&5 Excellent.. Kelas Sains (Kejuruteraan & Pertanian).

Sains Kejuruteraan = LK
Sains Pertanian = SPN
Inilah kami :

Shidek
Nama: Mohd Shidek Bin Chamer
Pelajar: SPN
Sikap: Happening & Childish
Jawatan: Ketua Pengawas & Ketua Pelajar
Kerja/Pelajaran terkini: Bekerja (Kaki Pukul @ Bodyguard)

Syed @ Jilan
Nama: Syed Azlan bin Sted Othman
Pelajar: TK
Sikap: Romantik & serious
Jawatan: Ketua Kelas
Kerja/Pelajaran terkini: TAJ International College (Diploma In Automotif Management)
Ain Bedah
Nama: Ain Zubaidah bt Mohd Shariffudin ( in relationship ngan budak atas tu)
Pelajar: SPN
Sikap: Jiwang, Childish
Jawatan: Assistant Monitor
Kerja/Pelajaran terkini: Diploma in Hotel and Catering Management at politeknik merlimau melaka
Azri @ Ayie
Nama: Muhd Azri bin Uteh
Pelajar: LK
Sikap: Matured, serious, kreatif n berkaliber
Jawatan: Ketua keceriaan Kelas
Kerja/Pelajaran terkini: Pra-U (SMK Seri Perpatih)
Ajay the playboy
Nama: Mohd Azairi bin Musa
Pelajar: SPN
Sikap: player, childish
Jawatan: Kaki round sekolah..huhu
Kerja/Pelajaran terkini: Bekerja di Singapura (berdasarkan informer yg dipercayai)

Biha sweet
Nama: Nur Nabiha bt Abu Hasan
Pelajar: LK
Sikap: manja, kreatif, gedik n kurng matang
Jawatan: Asisstant keceriaan kelas
Kerja/Pelajaran terkini: unknown (Lost contact)

Bilal market ( Jibek)
Nama: Muhd Naszri Bin Rosli
Pelajar: SPN
Sikap: matang, player, romantik
Jawatan: kaki round sekolah gak
Kerja/Pelajaran terkini: bekerja di singapura (berdasarkan informer yg dipercayai)


Ema chubby n sweet smile
Nama: Nor Aziema bt Fiddin
Pelajar: LK
Sikap: periang, baik, kdg2 masok air
Jawatan: takde..geng baik FHATHIN
Kerja/Pelajaran terkini: Pra-U SMK Batu Kikir

Yana the kecoh gurl..
Nama: Syazliana bt Syukur
Pelajar: LK
Sikap: matured, garang gler.
Jawatan: -
Yanti @ Yantok
Nama: Irnayantie bt Salim
Pelajar: LK
Sikap: matured, lurus
Jawatan: peneman si biha
Kerja/Pelajaran terkini: RANACO EDUCATION & TRAINING INSTITUTE

Macha @ Pi'e
Nama: Mohd Shafie Bin Superi
Pelajar: SPN
Sikap: gila2, childish
Jawatan: pembonceng motorsikal aku
Kerja/Pelajaran terkini: bekerja di melaka

Emon @ Hantu Joseph (sabahan)
Nama: Muhd Anwar Bin Jelas
Pelajar: SPN (form4 je, pastu pindah balik sabah)
Sikap: Baik, pemurah
Jawatan: Tabung duit aku ni..hehe
Kerja/Pelajaran terkini: Bekerja di FELDA Plantation (EQI- ESTATE QUALITY INSPECT)

E-one @ Naruto
Nama: Ezuan bin Mustapa
Pelajar: LK
Sikap: pendiam, n selalu kene buli..sory wan..
Jawatan: punch bag..
Kerja/Pelajaran terkini: Mydin Mohamed Holdings Bhd (Sales Assistant)

Doyok ganster..
Nama: Mohd Shafiqal
Pelajar: SPN
Sikap: matured n gila2
Jawatan: kaki pukul sekolah..
Kerja/Pelajaran terkini: Bekerja Sub-kontraktor yg berjaya

Faiz Stylo
Nama: Mohd Faiz Izzudin Bin Azmi
Pelajar: LK
Sikap: bergaya n berimagenasi
Jawatan: ex-prefect
Kerja/Pelajaran terkini: Ev101 at kolej poly-tech mara kuantan

Mazila sleeping..hehe
Nama: Mazila bt Mohd Aris
Pelajar: SPN
Sikap: pendiam
Jawatan: tido....
Kerja/Pelajaran terkini: UPM Sarawak ( Dip pertanian)

Nuro @ Aniza the special one
Nama: Nurohaniza
Pelajar: LK
Sikap: manja, budak2 n happy go lucky
Jawatan: PA aku dulu ni
Kerja/Pelajaran terkini: BioTech in Malacca (currently), Kolej Integrasi Ilmu Raja Alias ( Kursus Jahitan)

Hasni bumper..
Nama: Hasni Zalifah bt Hambali
Pelajar: SPN
Sikap: budak2, mood sukar diramal
Jawatan: dr cinta
Kerja/Pelajaran terkini: diploma perikanan at Universiti Malaysia Terengganu

Mek Liza kepoh
Nama: Nor Liza Bt Sa'adon
Pelajar: SPN
Sikap: matured, riuh, n rajin
Jawatan: Prefect sekolah
Kerja/Pelajaran terkini: Pra-U (SMK Seri Perpatih)

Zela the happy gurl
Nama: Nor Zela bt Khosim
Pelajar: LK
Sikap: happy go lucky
Jawatan: Librarian
Kerja/Pelajaran terkini: Pra-U (SMK Seri Perpatih)

Fhathin the ????
Nama: Nur Fhathin Amirah Binti Muhd Shukor
Pelajar: LK
Sikap: manje, gedik, HOT..
Jawatan: Librarian
Kerja/Pelajaran terkini: ex-Malacca Matriculation College, uitm kuala pilah (currently)
Udin Si Pailang Besar
Nama: Mohd Khairuddin Bin Mohd Nor
Pelajar: SPN
Sikap: Energetic, Hot-temper
Jawatan: Kaki pukul sekolah
Kerja/Pelajaran terkini: Unknown..
Hairul aka Aku the cutest
Nama: Hairul Faiszul Bin Sanuri
Pelajar: LK
Sikap: matang kot.. hm, susah nak judge diri sendiri la..
Jawatan: Ahli kelas 5 Excellent n HambaAllah
Kerja/Pelajaran terkini: Physical Science at Johore Matriculation College (postgraduate),
UTM Skudai Degree in Education Life Skills..(InsyaAllah)

Ok, penat gak nak describe sorang pasal budak2 ni..adey..ni actually entri yang paling banyak gambar kot aku rasa..maklum la 23 orang nye gambar..serious la penat..entri ni makan masa dekat 3 hari kot..puas aku ceroboh FB budak2 ni g curi gambar n information diorang..sumpah letih wei.. harap member2 sekalian suke la ngan entri aku ni.. now ada cendera hati dari aku..kenangan ngan cikgu2..

Cikgu Asma..

Cikgu Asma lagi..serious cikgu ni mmg caring..

Cikgu Faisal ngan budak2 pompuan

Yeah..cikgu Faisal lg..SU Peperiksaan sek aku dulu..

Boyz with Cikgu Asma..

Cikgu Asma da macam akak kitorang..

SPN student...

Note : hm, mintak maaf lau terkasar bahasa ye rakan2 ku.. hm, niat untuk bergurau..hope leh jumpe korang lagi.. bila la yg nak wat reunion yg sebenarnye ni.. bia jarak n masa yg memisahkan kita tapi jangan putus member ke.. kepada member2 yg ada contact biha, bilal n udin add la diaorang kat group kita ea.. i <3 5 Excellent...5exSMKPSe@groups.facebook.com 

-LIKE dan COMMENT-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...