About Me

My photo
Gemas, Negeri Sembilan, Malaysia
Assalamualaikum w.b.t.. kaifa haluk ya akhi wa ukhti??? bikhoir??? ALHAMDULILLAH... AHLAN WA SAHLAN pada semua yang hadir.. moga apa yang dipapar dan ditulis memberi manfaat kepada diri ini dan anda bersama...InsyaAllah Merujuk kepada kata-kata Sheikh al-Habib Umar bin Hafiz :- "''manusia akan MATI bila-bila masa...tetapi TULISAN boleh kekal selama-lamanya...maka tulislah PERKATAAN yang menyebabkan kita GEMBIRA di akhirat kelak..."

KAWAN-KAWAN YG BAEK..

Telekomunikasi & Rangkaian

Saturday 30 April 2011

11 Bulan 11 hari.....

assalam..
hmm, lame asenye xupdate blog ni...last pon 12 hb ari 2..
2 pon update gne phone, juz copy paste dari blog orang laen..haha..jahat gak aku ni..
hm, ap yg 11 bulan 11 ari tu????
hmm, itu la tempoh aku kat matrik..Alhamdulillah da abez da...
now nk story dari awal sampai abez la...2 pon lau ingt g ape aktvti je yg ad kat matrik,..
ofcoz la bnyk bnde yg mnrik...haha...

SEM 1.....

ini PERMULAAN nya 10 Mei 2010....
opss sory gambo kabor ckit..maklum la tym 2 gne phone sony yg low MP....
ha, ni pic amek tym mule masok matrik...1st day...mase 2 mcm2 aku rase..ofcoz la epy n tym 2 bajet pandai...padahal xpon..huhu
 smggu orentasi yakni MINGGU PENGURUSAN PELAJAR BARU (MPPB) ase macam dok dalam jail...
sumpah tido n makan xckup, dgn kene maki hamun lagi...

Then, pas abez je minggu orentasi yg mngrut 2...bermula la kuliah,tutor n lab...haha..
mggu 1st 2 kire ok lagi la...ase baru lg kan..sepatah haram yg aku blajr xpham..lupe ape yg blaja tym spm dlu...
masok je mggu yg 2nd, moral aku da down, tym 2 ase nak cabot je dari matrik...ak ase tym 2 mmg btol la ckap org matrik ni susah..sebabkn mindset aku kot yg wt ak give up...tym 2 aku da col mak aku da...sumpah aku nanges tym 2, mryu nak balek, nak masok form6...
tp pas kne marah ngn abg aku, aku diam je..naseb baek la roomate ak bagi semangt kt ak...tq Muhd Syazirol Mazlan...

Then, lame2 aku da ok da..blaja cm bse...hm, sedar xsedar da bulan pose tym 2, ni la 1st tym pose jaoh dari mak abah ak..dulu dok hostel tym pose je ak blek umah..haha...
ni la pic mse bln pose 2,

Ni tym iftar jamai'e ngan ahli KRISMA (KESATUAN REMAJA ISLAM MATRIKULASI)

buke pose perdana kat matrik..ap yg xbez ialah makan nasi bungkus...
hm..xbanyk benda yg jd tym sem 1...mcm bse la...kuliah,tutor n lab je...kre kurang stress g la tym 2...ni antara pic sem 1 yg maseh ad..

bilik tutor n lab tok exprment..

Wah...cantiknye...

Antara bnde yg pling aku suke kt KMJ...Walkswagen JBR 1470...
retro seyh!!!!!!!

LAB kimia, exprmnt nak hasilkan garam...(wak leh, aku n aziz)
hm, pengakhiran sem 1, ap lagi study week tok PSPM 1 la...(PEPERIKSAAN SEMESTAR PROGRAM MATRIKULASI)..huhu..cuak gler tym 2, takot xpast je..kang xpsal2 kne buang..huhhhh.seram gler..tuhan je yg tau tym 2...

tym study week sem 1......(teknik menjawab fizik)
Pejam celik pejam celik...abes la kurang lbey 6 bulan...abes 1 sem kat matrik...
tym cuti sem serious bosan gler..ase nk cepat je balek matrik tym 2....


SEM 2....

Hm, lpas je 2mggu cuti sem... da start lak blaja tok sem 2...sem ni mmg wat ak jadi gler..sumpah stress, penat sampai xckup tido..hm......

mule2 ngan program MIKI (MINGGU INOVASI DAN KESENIAN ISLAM)...
semua dak2 KRISMA terlibat termasok la ak..
tym 2 ak dlntik oleh si malaun2 sekalian tok jd ketua...
usrah ak kene incharge tok JIHAD RACE...

Meeting utk JIHAD RACE..(Acid n Acap)

JIHAD RACE DAY..antara peserta ( Syuk n the gang)
Alhmdulillah..program jihad race yg aku handle 2 brjalan lancar...ase puas ngn hasilny...coz program ni yg paling bnyk smbutan...mane tak aku ckap cam 2, group yg brtnding juz tok 12 team..tapi yg anta borang penyertaan sampai 26...lebih 2x ganda...hm, pape pon thniah kepada yg mng...

Mggu lpas JIHAD RACE, tym 2 result tok PSPM 1 diumumkan...tarikh ny ak xbpe ingt..yg pntg ari selasa..hm, kuliah ptg 2 lngsung aku xfocus sbb pk rsult je...n dalam kol 4.30 rslt diedarkan...
ALHAMDULILLAH sekali lagi aku dpt reslt yg ok...tapi bkn 4.00...juz 3 ke ats...hm..ok la bg aku..kptsn yg aku xjangka..rezeki aku tym 2...

Then, pas 2 smngt tok blaja da mningkat..moral da naek..ase hppy gak la nk blaja...

lepak kat starbuck KMJ tym LAB KIMIA...sory Mdm Hanani..huhu
pas 2, sesi pembelajaran mcm bse...
KFC Tangkak..

ni pic mase tahun baru, NEW YEAR IN MALACCA..haha
Outing g melaka bersama yoel,apez,azmeer,adam,acid,alif n syam kamet...

Trip to malacca...
Sebenor ny mmg ley kata tiap2 mggu outing.....tp juz skali je la g melaka...aktiviti utama tym outing ap lg...pusing tangkak la..haha...ofcoz g karaoke, maen game kt cc, makan kat KFC n bli barang kat THE STORE..haha..Nur Liyana Jamil (cashier the store)...ko memang sweet la...sumpah rugi x g try ko..haha...

Feb datang...ohhhhnnooooooooo,
ap pasal ak wat cm 2....haha
bln ni la pling seksa...ngn presntation ENGLISH la...
n pling seksa ialah BORIA!!!!!!!!!!!!!!!!
aku kene berboria..OMG.......

Preparation....

Boria Kuliah 5 Fizikal 38


hm, xlame pas 2 da bulan 3...hm, ANNUAL DINNER 4 kmj.....
preparation tok annual...pic tok annual dinner ak wat new entri k????

mira tgh possing..pantang jmpe kamera minah ni,,,,
Haha...dan saat  paling ak takot da tbe...dah bulan 4 da...study week da start..Tym tok stdy..haha..meyh tgk ape aku buat...

Abez locker ni aku conteng...Nak ingt kmia ny pasal...

bersepah meja study ak..mase paper fizik kot!!!
 Aktiviti baru ketika study week..maen Volley Ball....haha
sebab ea shuttle badminton da abez..terpakse la....

Hari kemenangan dak F38 ke atas dak Dang Anum

Adam poosing maut da...

Menara air @ UFO..haha..berniat nak naek..tapi xkesampaian..ingt nak wat cm citer 3 Idiot..

PSPM 2 pon da start..makneny matrik da nak abez la..huuhuhuhu..T_T..sdey tol..
antare pic terakhir kt KMJ bersame kngkawan....

Adik beradik...(Chong Poh Syam n Chong Poh Yong)...hahahaha
jgn mara ye hisyam kamet!!!!!!!!

Roomate A 2.26 (yoel, aku, hisyam n poh yong)

Aceng da mirip adolf hilter aku tgk....

Ala la la sukenye....trio...Adam, Apiz n Poh Yong...
Ha.tu je la cter kat KMJ ni..actlly byk g yg ak xtlis..xsempat..banyk kot aktvti kt KMJ ni...pape pon KMJ bnyk ajar aku erti kehidupan n kenal dengan pelbagai jenis org...brcmpur ngn orang negeri laen..haha..ni jela yg mampu..nak tido..sok medsi test.. ni pic yg ter akhir k....
F5T38

Miss u all..huhu
F36 vs F38
note: kenangan kat KMJ..hope ley jmpe mmbe2 kat U nt...miss n luv all.....

-LIKE dan COMMENT-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...