About Me

My photo
Gemas, Negeri Sembilan, Malaysia
Assalamualaikum w.b.t.. kaifa haluk ya akhi wa ukhti??? bikhoir??? ALHAMDULILLAH... AHLAN WA SAHLAN pada semua yang hadir.. moga apa yang dipapar dan ditulis memberi manfaat kepada diri ini dan anda bersama...InsyaAllah Merujuk kepada kata-kata Sheikh al-Habib Umar bin Hafiz :- "''manusia akan MATI bila-bila masa...tetapi TULISAN boleh kekal selama-lamanya...maka tulislah PERKATAAN yang menyebabkan kita GEMBIRA di akhirat kelak..."

KAWAN-KAWAN YG BAEK..

Telekomunikasi & Rangkaian

Monday 13 June 2011

Saya Bukan Pak Andam!!!!!!

Assalam


Ha...pe kabo ye kawan... lame gak da tak update blog ni.. Seminggu lebih rasa nye.. Hm, bukan ape.. juz takde masa dan busy dengan keje.. KEJE??? yup, la ni aku da keje.. takde la dok melangok kat umah ke.. ada la income sikit.. Setakat duit top-up lepas lerr.. aku bukan apa da bosan gak dok umah je.. takde nak buat ape.. sekarang ni aku juz keje ikut jiran sebelah umah aku.. hm, terima kasih la yer  Abg Iem, sebab amek aku keje.. lagipun bro ni memang nak pakai orang tuk keje ngan dia.. Maklum la, isteri kesayangan da nak bersalin.. so, tak larat la nak tolomg dia lagi.. now, aku take over tempat kak liza tu la.. Hm, masuk arini dah 5 hari bekerja.. Penat la jugak.. normal la kan, keje ape je yang tak penat.. Masa keje tak tentu.. kira on call je la.. Lau tokey call, terus jalan je la.. 

Ok, da panjang punya cakap tapi still tak bagi tau keje ape kan.. haha.. ok2, actually aku nak cakap pon malu..hehe MALU??? haishh, pe jadah pulak nak malu ni.. adeyh nak cakap pon susah ler.. diluah nanti malu, ditelan sure la tak bole.. ok2.. aku cakap la.. aku keje as a assistant wedding planner??? ha, WHAT?? Pak Andam..haha.. tu sebab ler malu nak mention.. ape tak nye, masa aku bagitau member2 aku yg aku keje as pemasang pelamin diorang sedap jer gelak kan aku.. oit, salah ke?? halalkan.. tapi tu la..PAK ANDAM kan.. SURE kat kepala korang pikir yang pasal mat lembut2 tu kan.. eh kemon ea.. aku keras k.. lagi pon bukan aku yang pege make-up orang.. keja aku 2-3 sebelom majlis orang tu aku da sampai dulu.. Kene pasang pelamin.. ha, aku juz tolong bese2 je.. Belum ada pengalaman lagi.. tapi sekarang ni lau soh aku pasang sendiri bole la.. keje ni perlukan kesenian gak.. nampak macam senang.. nampak macam main stapler je kain tu kat dinding.. tapi yg sebenarnye nak tengok gak balance ke tak pelamin tu.. nak gubah bunga n nak claim kain tok letak as pelamin.. banyak keje la.. lau tengok dari mata kasar macam semua orang leyh buat.. tapi realitinya tak la.. kene ada pengalaman yg bermakan tahun n kesenian semula jadi..

Hm, bagi aku tiap hujung minggu maksudnya ade duit masuk.. yela, orang sibuk nak wat kenduri kawen.. so, sure mesti guna mak andam.. betol tak??? Diorang happy nak kawen, aku happy duit masok..huhu.. lagi2 lau masa cuti sekolah yg panjang.., macam hujung minggu lepas la.. ada 6 tempat kenduri.. woo.. banyak untung woo... keje ni memang menguntungkan.. tapi yg untung tokey aku la, bukan aku.. tak caye.. ok, meyh aku buktikan.. purata tiap rumah charge dia RM 2000..lau da sampai 6 rumah.. tak ke jadi RM 12000..huhu.. banyak duit tu.. buat minang anak dara orang pon da lepas..haha.. tapi malang nya duit yang sebegitu banyak bukan duit aku.. duit tokey aku la..

Tapi bagi aku keje ni memang best kot.. yela, berjalan je keje nya.. kadang2 keje kat johor.. ikut tempahan la.. jumpe macam2 orang.. bole gak improve communication skill aku.. so, nanti lau la da jadi cikgu tak kesah jumpe macam2 orang..haha.. semua tu impian n harapan je..haha.. mengarot dah nampaknye.. tapi keje ni penat nye memang tak terkata la.. segala macam benda nak di angkat.. di usung sana ke mari.. demi menghasilkan satu kerja seni tuk orang kawen..huhu.. tolong hias kan masjid orang pon dapat pahala tau.. tapi penat lelah tu automatik hilang masa hasil kerja da siap.. ape hasil kerjanya??? PELAMIN lerr.. ni antara hasil kerja aku..








Note : Hm, amacam..cantik tak hasil kerja aku..hmm.. lau perlukan khidmat kami contact no ni..+6 017 688 2763..(Shahrizan).. lau contact aku pon bole...

-LIKE dan COMMENT-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...