About Me

My photo
Gemas, Negeri Sembilan, Malaysia
Assalamualaikum w.b.t.. kaifa haluk ya akhi wa ukhti??? bikhoir??? ALHAMDULILLAH... AHLAN WA SAHLAN pada semua yang hadir.. moga apa yang dipapar dan ditulis memberi manfaat kepada diri ini dan anda bersama...InsyaAllah Merujuk kepada kata-kata Sheikh al-Habib Umar bin Hafiz :- "''manusia akan MATI bila-bila masa...tetapi TULISAN boleh kekal selama-lamanya...maka tulislah PERKATAAN yang menyebabkan kita GEMBIRA di akhirat kelak..."

KAWAN-KAWAN YG BAEK..

Telekomunikasi & Rangkaian

Tuesday 7 June 2011

Lama Tapi Berharga....

Assalam..


hai warga blogger sekalian..hai gak kepada yg sedang membaca..heh..terima kasih yg tak terhingga kerana nak dan sudi membaca entri aku ni..maklum la, aku ni beginner lagi dalam dunia berblogging ni..masih lagi belaja cara nak tulis dengan bagus..now, aku selalu la blog walking kt blog orang2 lain..cuba belajar n cedok idea macam mana nak tulis dengan bagus...maklum la aku nu bukan datang dari bidang sastera yg pandai nak bermadah n bermain kata2..tapi basic untuk menulis tu ada la..so, perlu banyak kan pembacaan n perlu lebih banyak menulis..yela bak kate pepatah orang INGGERIS 'practice make perfect'..tapi mmg tak dapat di sangkal lagi..ni teknik yg betol..hm, pape lepas ni nak berjaya kene la banyak berlatih..ha, cukup la ni kot as my muqadimah..hehe

ok, ni yg nak story faktor asal or perkara utama sal entri ni..LAMA TAPI BERHARGA..yup, absolutely correct..lama dan lusoh tapi sangat bernilai..priceless dan takde kat mana2..hm, apa yang bernilai sangat ni erk???
Emas ke?? berlian?? mutiara?? silver??
owh noo...benda ni totally berharga bagi aku..

 Ok, now just straight to the point k..benda yang berharga sangat tu ialah ALBUM GAMBAR..
ohhhhh..so what?? album gambar je kot...tak payah la nak heboh sangat..mesti reaction korang macam tu kan..yela, mmg semua orang ada benda tu..tapi tetap tak sama kan..sebab masing2 ada cerita sendiri kan??? am i right?? yup, mmg tak dapat dinafikan..pic album ni memang agak lama la..tadi masa kemas2 bilik buku aku TERjumpe plak album gambar lame2.. album gambar ni bagi aku penuh kenangan n erti ikatan kekeluargaan..sebab apa aku cakp macam tu?? entah la, mungkin sebab aku rasa yang hubungan keFAMILYan aku ni dah pudar.. hm, ada ke bahasa keFAMILYan tu erk..hehe
ok, maksud aku family besar aku la.. bukan family ngan adik-beradik or mak abah aku.. hubungan dengan makcik n pakcik aku.. hm, puncanya salah paham sikit je.. tapi entah la ada yang membesarkan2 masalah.. n wat masa sekarang ni aku pon tak tau macam mana.. aku sedang cuba nak baikkan hubungan antara kita orang..

ALHAMDULILLAH la, dua hari yg lepas aku baru je balik kampung n nampaknya ada respon yg positif.. Family aku dapat bertegur n bersalam la dengan keluarga makcik aku tu.. hm, alhamdulillah allah da makbulkan doa aku tu.. walaupon tak banyak communication n berborak antara kita orang, tapi alhamdulillah la yg kita orang ni tak putus sedara.. benda2 ni actually jadi disebabkan tuduhan yg melulu yg takde usul periksa.. n ditambah fitnah yg agak melampau.. tapi syukur la hati si pemfitnahy tu da dibuke dan di tunjuk kan perkara yg sebenar agaknya.. ok, la..nak citer lebih pon masalah n pekung family sendiri.. yela..agama pon suruh kita tutup aib orang kan..

ok, proceed ngan citer yang asal.. pasal gambar right??? ok, ni ha saje nak tunjuk gambar lama masa aku kecik2 dulu..hm, kejadian sebenarnya berlakunya aktiviti ambil gambar ni aku tak ingat.. maklum la masa tu aku kurang lebih umur 3 tahun kot.. otak ni still tak digest apa yg jadi masa tu.. so, gambar ni la yg jadi kenangan n bukti keCOMELan aku masa kecik.. haha..
Sekarang ni pon memang comel ape.. betol kan.. comel dari macam2 aspek.. especially dari aspek saiz kan..haha..

ok, sekarang ni just nak bercerita pasal gambar je..huhu

Di atas katil bersama abg2 aku..

amacam, cute x aku..haha (yg baju hijau)

Along n angah

along aku (xbanyak berubah sekarang)

waa..banyak hepy ler aku masa kecik

my mom..Zaleha Binti Sawab

Abah aku..Sanuri bin Doll..

Hm, ni je pic arwah nenek yg aku ada..(nenek dok paling tengah pakai baju putih..) 


Abah n cik Yassin..jiran sebelah umah..

kak lela n arwah atok BONG

with my cousin..kamarul n faizal

ade macam tuan besar tak?? siap ada bodyguard lagi..

Note: hm, saje entri ni buat untuk tunjuk kecomelan aku kecik2..haha.. semoga family aku tak pecah belah lagi.. n Al-fatihah kepada keempat-empat arwah atok n nenek..n tak lupa arwah uncle aku Ahmad Noriman Bin Doll..

-LIKE dan COMMENT-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...